سلام



قبل از شروع کردن مطلب درگذشت پدر معنوی جنبش سبز رو به همه ایرانی های آزاده تسلیت میگم ، خودم هم فکر نمیکردم یه روزی انقدر از این اتفاق ناراحت بشم ، روح‌شون شاد و یاد‌شون گرامی باد.




به نظرتون بزرگ‌ترين مشكل الان دنياي ما چيه؟ چه جوابي بهم ميدين؟ جنگ ؟ فقر ؟ ترور؟ مريضي ؟ چی؟ البته حق هم دارين ، فکر میکنین علت اين همه خون ريزي چي ميتونه باشه ؟





انرژي؟ نفت ؟ منابع؟ تکنولوژی؟ آفرين ، باز هم حق دارين . اگه يه نگاهي به تاريخ تمدن بشر از ابتدا تا حالا بندازيم ميبينيم كه:انسان بدون نفت و تكنولوژي هم قرن‌ها خيلي راحت تونسته زندگي كنه اما بدون آب چي؟نفت كه نقش حياتي تو زندگي آدم نداره ، و نه میشه اون رو خورد و نه آشاميد ، اين همه باعث جنگ و خون‌ريزي ميشه ، حالا اگه يه روزي آب بخواد كم بشه ، فكر ميكنيد چه مصيبتي پيش بياد؟





آبي كه اگه نباشه آدم بدون اون ميميره و بيشتر از چند روز زنده نميمونه .در حال حاضر تو همه جاي دنيا ، اين مسأله به عنوان بزرگ‌ترين مشكل بشريت مطرح شده و همه دارن به اون فكر ميكنن ، اما ماها تو ايران همه فكر و ذكرمون شده انتخابات و الف‌نون و جنبش سبز و قرمز و قهوه ای .اين حكومت هم مثل همه حکومت‌های خودکامه دیگه يه روزي بارش رو ميبنده و ميره ، اما ماها هستيم كه باقي ميمونيم ، حالا يا خودمون يا بچه‌ها‌مون و نوه‌ها‌مون ، بياين از الان كاري كنيم كه وقتي پس‌فردا نوبت بچه‌هامون رسيد بتونن زندگي شونو ادامه بدن و ايران تبديل به ويرانه و كوير نشده باشه براشون.





طبق پيش بيني هاي سازمان ناسا تا 15 سال آينده ، تو كل خاورميانه آب به مهم‌ترين مسأله تبديل خواهد شد و احتمالاً جنگ‌ها به خاطر اون صورت خواهد گرفت و اگه كم شدن اون به همين صورت ادامه پيدا كنه تا 50 سال آينده كل منطقه به كوير تبديل ميشه . ما ها خيلي راحت ميتونيم جلوي اين كار رو با كمي صرفه جويي و دقت بگيريم ، يه خونواده 4 نفره اگه فقط موقع مسواك زدن و اصلاح صورت و حموم كردن آب رو درست مصرف كنند و بي‌خودي باز نذارن ، ميتونن 140 تن آب در سال صرفه‌جويي كنن.





حساب كنين ، فقط يه خونواده ميتونه در سال 140 تن آب صرفه‌جويي كنه حالا اگه همه اين كار رو كنن چه ميزان قابل توجهي آب باقي ميمونه و براي سالهاي آينده ذخيره ميشه.اگه به فكر خود مون نيستيم به بچه‌ها‌مون و بازماندگان‌مون رحم كنيم و كمي هم به اين مسأله توجه داشته باشيم که ديگران كشتند و ما خورديم ، ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما بكاريم و ديگران بخورند . در ادامه خوندن این پست دوست خوبم الینا رو هم توصیه میکنم .
















432b22f9987b644eaa644854f3f6c429


با درود و سپاس فراوان : شهرام

33 نظر:

  1. واقعا بدون آب زندگی معنا نداره

    منم موافقم باهات

    تمام سعی خودم رو میکنم

    پاسخحذف
  2. فکرش هم وحشتناکه
    زندگی بدون آب

    باید فرهنگ سازی درست و حسابی انجام بشه برای صرفه جوئی آب

    پاسخحذف
  3. شوخي شوخي جنگ آب هم داره درست از آب درمياد ها !!!!ه

    پاسخحذف
  4. حالا هی بریم ماشینهامون رو با آب مصرفی بشوریم


    من از فردا شروع میکنم آب جمع میکنم


    آقا قالب فیسبوکیت خــــــــیلی باحاله

    پاسخحذف
  5. سلام شهرام خان،
    استفاده کردم. شاد و موفق باشی.

    پاسخحذف
  6. سلام آقای بیطار
    ما ایرانی ها عادت داریم به افراط ..به تفریط ...که همه جای زندگیمون هست ...مصرف میکنیم میگیم خوب پولشو میدیم ....میریزیم ..میپاشیم ..بدون توجه به آینده بچه هایی که از گوشت و پوست ما هستند ....بچه هایی که حق زندگی کردن و زنده موندن دارند..
    امیدوارم زودتر به خودمون بیایم و درست مصرف کردن رو یاد بگیریم.

    پاسخحذف
  7. امیدوارم تا اون موقع علم انقدر پیشرفت کنه که یه فکری هم به حال این قضیه بکنه...
    یاد اون جکه افتادم. که طرف می گه اگه آب نبود به جاش نوشابه می خوریم...

    پاسخحذف
  8. ***

    گذشته از مسئله اصلی که در این پست بهش پرداخته شده ، یعنی "آب" . به نظر من پرداختن به چنین موضوعی در چنین شرایطی یک درس دیگه هم داره و اون پرهیز از غفلت هست !


    .........


    بابت لینک بینهایت سپاسگزارم

    ***
    Elham
    ***

    پاسخحذف
  9. راستش من نه تحمل تشنگی دارم نه گرسنگی حتما قبل او ن جنگه من خودم میمیرم ....... :)

    ولی همیشه سعی می کنم درست استفاده کنم

    پاسخحذف
  10. امیدوارم که بشه یاد گرفت آیندگان هم حقی دارند.. !

    پاسخحذف
  11. اول که به شدت مرسی از لینک هرچند که من از این بابت خیلی ناراحتم که کسی این مطالب دغدغه هاشون نیس . و تنها راهش فرهنگ سازی ئه چون طبق اون مصاحبه حتی به نظرم ایرانی ها جریمه کردنشون فایده ای نداره... راستی شهرام جسارتاً نظر میدم ... دغدغه‌ات خوبه خیلی هم به جاس اما طرز بیانش مثل نصحیت میمونه نه اطلاع‌رسانی، پاراگراف آخر فقط جمبه ی اطلاع رسانی داشت.



    و درباره ی آر اس اس هم نگران نباش، قضیه این ئه که من دو تا وبلاگ داشتم یکی فتوبلاگ یکی هم این بلاگ مدت ها بود میخواستم دو تا وبلاگمو یکی کنم تا اینکه دیدم ویژگی ایمپورت و اکسپورت به بلاگکر اضافه شده، و اون پست هایی که از فتوبلاگ به این وبلاگ منتقل کردم که اینطوری شده، به زودی که پست جدید زدم درست میشه :)

    پاسخحذف
  12. سلام شهرام جان
    خوشال میشم با این زندگیهای آبکی و با این جامعه ابکی که ماها داریم خیلی زود قحطی آب پیش بیاد.
    داووووووووووووووووود

    پاسخحذف
  13. مثل همیشه مفید و آموزنده ...
    ممنون .

    پاسخحذف
  14. اینجا از یک شرکت نفتی اومده بودند برای یک کنفرانسی. داشت می گفت که جاهایی که الان دارن ازش نفت استخراج می کنند تا جند وقت دیگه ذخیره داره و از این حرفها. بعد یکی ازشون پرسید که شماها که انقدر برنامه های بلند مدت دارین و سرمایه گزاریهای خفن می کنید خوب اگر این ذخایر نفتی تموم شه چی کار می کنید؟ طرف بدون معطلی گفت دنبال استخراج آب می ریم! یعنی از الان دارن برای همچون روزی تو آمریکا برنامه ریزی می کنند. درحالی که بحران آب تازه ازشون خیلی دور هم هست. جدا وای به حال ما که تو اون منطقه خشک و بی آب هستیم.

    پاسخحذف
  15. بالاخزه باز شد!!!!
    موافقم....اما کو گوش شنوا؟!
    یه حکایت جالب....جنوب که رفته بودیم،پسر خاله مامانم می گفت بهشون اخطار دادن اگه گاز مصرف نکنن گازشون قطع می شه!!!!بعد جاهای دیگه می گن گاز کم مصرف کنید!!!!!:دی
    االبته گاز ربطی به آب نداره!!!!
    ولی چون زیاد نظر نداشتم گفتم طولانی شه!!!!!:دی
    اثرات بی خوابیه...به دل نگیرید....الان دو شبه نخوابیدم!!!!
    فعلا...

    پاسخحذف
  16. بالاخزه باز شد!!!!
    موافقم....اما کو گوش شنوا؟!
    یه حکایت جالب....جنوب که رفته بودیم،پسر خاله مامانم می گفت بهشون اخطار دادن اگه گاز مصرف نکنن گازشون قطع می شه!!!!بعد جاهای دیگه می گن گاز کم مصرف کنید!!!!!:دی
    االبته گاز ربطی به آب نداره!!!!
    ولی چون زیاد نظر نداشتم گفتم طولانی شه!!!!!:دی
    اثرات بی خوابیه...به دل نگیرید....الان دو شبه نخوابیدم!!!!
    فعلا...

    پاسخحذف
  17. شهرام جان؛ اونا کتاب نیستن فصل‌نامه‌اند، نیازی هم نیس پیدا کنین، پست میاره در خونتون :)

    لینکتون هم جا موند، اضافه کردم،

    قالب هم راضی نبودم فعلآً عوض کردم تا دلخواهمو پیدا کنم

    پاسخحذف
  18. شهرام جان؛ اونا کتاب نیستن فصل‌نامه‌اند، نیازی هم نیس پیدا کنین، پست میاره در خونتون :)

    لینکتون هم جا موند، اضافه کردم،

    قالب هم راضی نبودم فعلآً عوض کردم تا دلخواهمو پیدا کنم

    پاسخحذف
  19. سلام همشهري ..

    آقا بي كم و كاست پيوند شدي به پاك نويس ..

    فقط يه چيزي .. بي زحمت اين كدهاي اشتراك در .. رو برام بفرست .ميدونم كجا بگذارم ،‌فقط اين كدهايي كه تو وبلاگ شما هست رو بفرست . سروش گفت شما فرستادي براش

    پاسخحذف
  20. حاصل عشق مترسک به کلاغ
    مرگ یک مزرعه است

    پاسخحذف
  21. سلام . وبلاگ زيبا و جالبي داري با

    مطالب بسيار خوب

    ايكاش ياد بگيريم به اندازه مصرف كنيم

    آب كه مهمترين عنصر است

    پاسخحذف
  22. چند سال پیش که هوا خیلی سرد شد لوله های آب کوچه ی ما مثل خیلی جاهای دیگه یخ زد و ما تاده روز آب نداشتیم
    خیلی بهمون سخت گذشت
    *
    *
    با این بارش کم و عدم صرفه جوی ها خدا خودش بخیر کنه

    پاسخحذف
  23. پیجت حیلی کول شده.خوشمان آمد D:

    پاسخحذف
  24. سلام

    البته از نظر اقتصادی می‌توان مواردی را که برشمردید از جمله‌ی قوی‌ترین مشکلات بشری دانست اما به نظر من اساس و بنیاد تمام اینها، اختلال در نظام روحانی انسان‌هاست.

    مطلب بسیار زیبایی بود.

    پاسخحذف
  25. Great Work! Nice Snapshot All The Way Awesome Work.

    پاسخحذف
  26. سلام شهرام جان
    خوشال میشم با این زندگیهای آبکی و با این جامعه ابکی که ماها داریم خیلی زود قحطی آب پیش بیاد.
    داووووووووووووووووود

    پاسخحذف
  27. راستش من نه تحمل تشنگی دارم نه گرسنگی حتما قبل او ن جنگه من خودم میمیرم ....... :)

    ولی همیشه سعی می کنم درست استفاده کنم

    پاسخحذف
  28. شوخي شوخي جنگ آب هم داره درست از آب درمياد ها !!!!ه

    پاسخحذف
  29. فکرش هم وحشتناکه
    زندگی بدون آب

    باید فرهنگ سازی درست و حسابی انجام بشه برای صرفه جوئی آب

    پاسخحذف