سلام
« psychokinesie » یکی از موضوعاتی بوده که از سالها پیش برام سؤال برانگیز بوده و همیشه فکر کردن به اون و خوندن مطلب در موردش برام جذابیت داشته و به طور خلاصه به حرکت دادن ویا تأثیر گذاشتن روی اشیاء از راه دور و بدون تماس بدنی گفته میشه

تو دوران دبیرستان خوره این جور مطالب بودم و هر چی کتاب در این مورد ها در میومد فوری میگرفتم و میخوندم ، از سری عجیب تر از علم فرانک ادواردز گرفته تا تأثیر از فاصله پول ژاگو؛ همه رو خونده بودم . اما با ورود به دانشگاه و بیشتر شدن مشغله فکری دیگه این جور مسائل یادم رفته بود تا چند ماه پیش که برنامه fenomen رو از کانال استار ترکیه دیدم و قهرمان دوران نوجوونیم « Uri geller » رو برای اولین بار تو تلویزیون دیدم

یوری گلردر 1946 در تل آویو به دنیا اومد . وقتی 4 سالش بوده در حال بازی تو حیاط یه نور از آسمون بهش میخوره و اون رو بلند میکنه و به زمین میزنه ، وقتی به خونه میاد موقع خوردن سوپ قاشق تو دستش کج میشه . از اون زمان یوری قدرتهای عجیبی به دست میاره . کم کم که بزرگ میشه قدرت هاش هم بیشتر میشن و تو کلوپ های شبونه شروع به برگزاری برنامه های تلپاتیک میکنه و به سرعت معروف میشه . از قدرتهای اون به کج کردن قاشق با نگاه ، تشخیص اجسام از زیر ظرفهای بسته ، به کار انداختن ساعت های خراب با قدرت فکر و تله پاتی و فکر خونی( به این صورت که تصویری رو که یکی دیگه تو یه اتاق دیگه میکشه رو عیناً پیاده میکنه ) میشه اشاره کرد

اوائل دهه 70 به آمریکا میره و توجه رسانه های اونجا رو هم به خودش جلب میکنه و این معروفیت باعث میشه دانشمند های دانشگاه استنفورد اون رو برای اثبات قدرتهاش ، آزمایش کنن و نتیجه این آزمایش ها باعث بیشتر شدن محبوبیتش میشه ، تو یکی از این آزمایش ها یه ساعت مچی رو طوری دستکاری میکن که یه ساعت ساز ماهر تو یه روز به زحمت بتونه ساعت رو به روز اولش برگردونه و اون رو به یوری میدن ، یوری چند ثانیه به ساعت نگاه میکنه و اون رو تکون میده و در برابر دیدگان متعجب دانشمندها ساعت شروع به کار میکنه میتونین نتایج رو اینجا و اینجا و اینجا ببینید

بعدِ سال 1976 گلر که از آزمایش های مکرر خسته شده بوده به انگلیس میره و اونجا یه مرکز مشاروه میزنه که هنوز هم دایره و به زمین شناسان کمک میکنه که جای دقیق معادن زیر زمینی رو پیدا کنن . به این صورت که اول اونها جای تقریبی معدن رو پیدا میکنن و بعد گلر با هواپیما از روی اونجا رد میشه و جای دقیق معدن و جاهایی که باید حفاری بشه رو تعیین میکنه

فعالیت های گلر به اینجا ختم نمیشه و مؤسسات پزشکی دنیا گهگاهی از اون دعوت میکن که در مورد اثرات داروهای جدید رو بعضی بیماری ها مثل سرطان نظر بده و جالب تر اینکه در سال 1987 رسماً از اون دعوت شد که تو مذاکرات خلع سلاح تو سوئیس شرکت کنه و با تلپاتی مقاصد نهایی هیأت روسی رو پیش بینی کنه .
تا اینجا چیزهای رو که خونده بودم و میدونستم براتون نوشتم ، اما شنیدن کی بود مانند دیدن ، تو این برنامه که دیدم 8 نفر از فنومن های(= هر کسی که بتونه کارهای فرا طبیعی انجام بده)ترکیه رو آورده بودن و هر کدوم قدرتهای خاصی داشتن و کارهای جالبی میکردن . تقریباً همه کارهای که یوری میکرد رو کردن وهر هفته یکی شون با رأی مردم حذف میشد . نکته جالب برنامه شاهکارهای خود یوری بود که از پشت تلوزیون انجام میداد و یه هفته میز ها رو تو خونه ها میلرزوند ، که برا من نشد ، اما کاپیتان شاین قسم میخورد که مال اون شده . یه هفته قاشق ها رو تو خونه ها کج میکرد که باز مال من نشد . و هفته آخر قرار شد که سیگار رو ترک بده . من که تو هفته های قبل شکست خورده بودم با بدبینی و ناراحت در حالی که داشتم سیگار میکشیم برنامه رو نگاه میکردم که اون لحظه رسید و انرژی رو داد و خوب یاد میاد که بد جوری به سرفه افتادم و از اون لحظه تا الان که حدوداً 3 ماه شده لب به سیگار نزدم و حتی دلم هم نخواسته ، موقع نوشتن این بلا گ یه بار دیگه امتحان کردم و خواستم یه دونه بکشم که باز به سرفه افتادم و نشد

همه اینها مربوط به P.K. ارادی میشه ، یه حالت دیگه ای از P.K. هم وجود داره که غیر ارادی هستش و فرد بدون اینکه خودش بدونه و بخواد ، در اثر آشفتگی های عصبی و یا ناراحتی شدید و استرس دچار اون میشه و به صورت غیر ارادی محیط اطرافش رو به هم میریزه که زمان های قدیم که دانش بشر پیشرفت امروز رو نداشته این علائم P.K. رو به ارواح خبیث و اجنه نسبت میدادن و از این افراد دوری میکردن و اونها رو به دست کلیسا می سپردن یا باهاشون معامله جادوگر میشده و آتیش زده میشدن . اما امروز به عنوان یه ناهنجاری روانشناختی به قضیه نگاه میشه و سعی میشه علت استرس ریشه یابی و رفع بشه و دیگه شاهد اون نوع برخورد های قرون وسطی نیستیم

در 1983 یه گروه کانادایی از انجمن تحقیقات فکری و جسمی تورنتو تصمیم گرفتن تجربه های طرفدار های احضار روح رو همون طور که معمول بوده تکرار کنن با این تفاوت که یه روح خیالی مد نظر باشه . اونها اسم این روح ساختگی رو فیلیپ گذاشتن و زندگینامه پر هیجانی براش ساختن . اعضاء گروه هر هفته دور هم جمع میشدند و سعی میکردن با تمرکز روح فیلیپ رو احضار کنن . اونها با تمرکز میز و اشیاء دیگه رو حرکت میدادن و از فیلیپ جواب های مثبت و منفی میگرفتن ، در حالی که همه میدونستن عملاً فیلیپی در کار نیست ! از همه این بحث ها میخوام این نتیجه رو بگیرم که خیلی از اتفاقات غیر منتظره ای که برامون پیش میاد و ما اونها رو به عوامل ماوراء الطبیعه و موجودات غیر ارگانیک و اینها ربط میدیم در واقع عکس العمل های غیرارادی ضمیرناخودآگاه خود مون میتونن باشن که به صورت pk به بیرون میزنن و هیچ ربطی به عجایب ندارن

با درود و سپاس فراوان : شهرام
برخی منابع :

49 نظر:

  1. لازم به ذكره هنرنمايي هاي آقاي گلر بارها توسط شعبده بازها باز سازي شده و برخلاف انتظار عموماً مجموعه اي از تكنيكهاي پيش پا افتاده است.

    پيشنهاد مي كنم در اين جور موارد به منابع مخالف هم رجوع كنين و ادله رو سبك سنگين كنين..البته اگه ضرورتي داشت.

    پاسخحذف
  2. زیاد علاقه ای به این امور ندارم.
    البته علاقه نداشتن باعث نمی شه که اونا رو جالب ندونم.

    پاسخحذف
  3. سلام دوستان یه سری به این سایت بزنید یه تستی رو در اختیارتون میذاره که میتونید به قدرتای فراروانی خودتون پی ببرید...

    http://www.psychiccourses.com/rupsychic/index.php

    پاسخحذف
  4. تو انتقال بلاگ موفق شدی یه ندایی بده

    پاسخحذف
  5. چقدر جالب بود

    خوشحالم که 3ماهه سیگار نمی کشی

    :-)

    پاسخحذف
  6. درود
    شهرام عزيز اشتباه مي كني كه سيگار نمي كشي. حتمن زود تر دوباره شروع به كشيدن سيگار كن.
    من كه به شخصن علاقه دارم اونقدر سيگار بكشم تا بميرم.
    اما در باب اين مسايل يك چيزي كه برام جالب بود مساله اون نور و اثبات ان قضيه است.
    من شخصن تو همين شهر خودمون رشت نزديك به ده سال دوست صميمي شخصي بودم كه ار ها جلوي من بيماران سرطاني و كور و قند و كوفت و ... رو معالجه كرد و هنوز هم مي كنه. انرژي از دستش و يا از هرجايي كه دوست داره خارج مي كنه و مي شه اون انرژي رو احساس كرد. حتي به صورت قطره بارون روي سرت هم مي ريزه. در پيش بيني آينده هم وحشتناك درست پيش بيني مي كنه. بار ها سر پيش بيني هاش شرط بندي كردم و برنده شدم.
    راحت ذهنت رو مي خونه و كلي كار هتاي ديگه. اما هيچ وقت نديدم به سمت درست كردن ساعت و ا اين چيز ها بره.
    به نظر من نبايد در باره اين مووعات نظر قطعي داد چون به شدت با خرافات آميخته مي شند.
    در هر صورت مثل هميشه پست تو شهرام عزيز خواندني و خوبه. خوشحالم كه دوستي مثل تو دارم




    با احترام
    سروش عليزاده

    پاسخحذف
  7. be nazare man adamai vojood daran too donya ke enghad tamarkoz daran ke mitoonan ashya ro ja be ja konan ya masalan kham konan!mesle david kaperfild.vali inke karaye in agha vagheian ya tardasti,bayad barrasish kard.;)

    پاسخحذف
  8. من اسم این آقا رو هم نشنیده بودم
    اما معتقدم به قدرت ذهن بشر
    و به آسیب هایی که گاهی ضمیر نا آگاهمون به خودمون می زنه
    راجع به اون طبقه بندیت هم به حکم اصفهانی بودنم یه کمی بهم برخورد اما چون پدرم تهرانیه ، کوتاه می یام
    منم این دسته بندی رو داشتم
    تو همهی زندگیم
    سه دسته دوست داشتم
    اصفهانی ها تهرانی ها اهوازی ها
    که بعدا ثابت شد اهوازی ها هم خوب نبودن ، اصفهانی ها هم از همه بهتر بودن

    پاسخحذف
  9. salam in aghaharo nashnide o nadide boodam ama cris angel nami hast ke chand bar mbc neshoon dadesh oon karesh kheyli doroste

    پاسخحذف
  10. سلام.مطالب جالبیوهر چند اسم این آقارو نشنیده بودم اما به این مسائل اعتقاد دارم.و از اینجور چیزا تو همین کانال استار ترکیه دیدم.واقعا جالبه.در مورد سیگار باید بگم یه نوع تلقینه که به خودت دادی.اما علاوه بر اینا خود آدم می تونه با قدرت فکرش خیلی کارا بکنه!! به قدرت فکر ایمان آوردن خیلی جالبه! به هر چی فکر کنی اتفاق می افته.به هر کی فکر کنی یا می بینیش یا همون لحظه خودش زنگ می زنه!! از اینجور چیزا!!
    ام مطالب خیلی عالی بود.دستتون درد نکنه

    پاسخحذف
  11. مطلب جالبي بود. من اين قدرت ها را نفي نمي كنم. نيروي ذهني مي تونه اونقدر قوي باشه كه بشه اين كارها را انجام داد.

    پاسخحذف
  12. سلام شهرام جان.ممنون از پستت اتفاقا من عاشق این موضوع هستم. چون به قدرت ذهن ایمان دارم.اگه از سای بابا در هند شنیده باشی‌ اونهم اینجوریه و دوست من ۱ماه رفت اونجا بی‌ اونکه اعتقاد داشته باشه با مسخره و جوک رفت ولی‌ وقتی‌ برگشت میگفت خدا که میگن همین بود.تا این حد سرش داغ شده بود.خلاصه دستت درد نکنه.آقا با یه نگاه به آسمون به اون عظمت می‌شه فهمید که این چیزا روی زمین به این کوچیکی عجیب نیست.

    پاسخحذف
  13. ای کاش دیروز این مطلب باحال رو بهم می گفتی . همین امروز صبح هارد اکسترنالم که زندگیم توش بود از کار افتاد. نمی دونم چه مرگش شده. بالا نمیاد. همین فایل بکاپ 360 هم توش بود.
    آقا راهی نداره درستش کنم؟

    پاسخحذف
  14. بابت سیگار گود فور یو و خوشا به سعادتت اما کلن من به این چیزا یه نقطه هم باور ندارم هرچند که سایت توی کامنتهارو رفتم و کلی هم مدیوم حتی از آب درومدم!

    پاسخحذف
  15. عکس بازیگر نقش حمید عقب افتاده در سریال پنجمین خورشید

    پاسخحذف
  16. سلام آقای بیطار
    من هم کلا از ماورا و مسائل ماورایی و ترسناک و...........خوشم میاد.
    راستی چرا این جور چیزا همه اش توی کشورهای خارجی اتفاق میافته؟
    این علامت سوال همیشه توی ذهن من بوده که چرا ما از این چیزا نداریم.بشقاب پرنده میاد روی زمین میره امریکا یا اروپا.مثلث برمودا هست برای امریکاییها!!!
    راستی خبر دارین که دیدن فیلم ترسناک حکم شرعی داره و اونم اینه که مکروهه!!چون باعث آزار روح انسان میشه.فکرش رو که میکنم میبینم واقعا درسته.من یک مدتیه ترک کردم!البته بیشتر از مدتی که شما سیگار رو کنار گذاشتین!!!یه دو سالی هست. نه به خاطر حکم شرعیش .چون دیگه واقعا اعصاب و دل و جرات گذشته ها رو ندارم.خسته شدم از بس بیخودی ترسیدم.سایه دیدم صدا شنیدم.....ضربان قلبم رفت بالا و اومد پایین.
    حالا دیگه نوبت دخترم شده.انگار اونم هیجان رو دوست داره.فیلم کارتونی عروس مرده رو باباش براش خرید.ولی من اجازه ندادم ببیینه.به نظر خیلی زوده برای یک دختر پنج ساله
    تبریک میگم برای کنار گذاشتن سیگار.لطف بزرگی در حق خودتون کردین.

    پاسخحذف
  17. سلام
    راجع به بوريسكا شايد شما راست بگيد واي تمام اطلاعاتش راجع به لموريا و ساكنان گذشته و غيره همگي درست بوده.نميدونم ولي بايد از اون جنبه هم نگاه كرد.
    قسمت نظرات من مشكلي نداره همه پيام مي گذارند مشكلشون چيه؟

    پاسخحذف
  18. مطلب جالبی بود
    کتاب جهان هولوگرافیک میشل تالبوت با ترجمه ی مهرجویی رو هم اگر بخونین انتهای مطلب شما رو به گونه ی متفاوتی ترسیم و تایید می کنه ،با توجه به علاقه ای که به این امور دارین به عنوان یه دوست جدید پیشنهادش می کنم ،خیلی از مسایل فیزیکی و متافیزیکی رو ساده کرده و تشریحی که روی این امور داره فوق العادس ،
    ضمنن بسیار محبت کردین که به بلاگم سر زدین و نمی دونم از ریق بلاگ کدوم یک از دوستان مورد محبت واقع شدم
    من حدود چهارسال تو 360 بودم ف ی روزه و اون یکی فیروزه هم از دوستان نازنینم بودن توی اون محیط که هنوز هم مرتبطیم اما نام من توی همون محیط هم سودا بود ، اینجا هم ، در هر صورت سلامتون رو ه فیروزه رسوندم و خوشحالم که با بلاگتون هم آشنا شدم ، توی سیصد و شصت شمارو گویا دیده بودم ولی فک کنم مرتبط نبودیم
    در پناهش
    سودا

    پاسخحذف
  19. سلام....خيلي جالبه.....كلا به چيزاي عجيب غريبي فكر مي كرديد آقا شهرام!!!!!!!:دي
    من تا به جال بهش فكر نكرده بودم....گرچه خودم كمي قدرت تلپاتي رو داشتم اما اينقدر كه به تلپاتي توجه كرده بودم به قدرتهاي ديگه اصلا فكر نكرده بودم....
    راستي پست آخر رو درست كردم....ممنون از حضور گرم و هميشگيت

    پاسخحذف
  20. شهرام عزيز
    ممنون از محبتي كه به روايت پارسي داري


    سروش عليزاده

    پاسخحذف
  21. سلام....پيشاپيش عيدتون مبارك....گرچه زياد فكر نمي كنم اعتقادي داشته باشيد:)

    پاسخحذف
  22. سلام....پيشاپيش عيدتون مبارك....گرچه زياد فكر نمي كنم اعتقادي داشته باشيد:)

    پاسخحذف
  23. سلام....پيشاپيش عيدتون مبارك....گرچه زياد فكر نمي كنم اعتقادي داشته باشيد:)

    پاسخحذف
  24. واقعا جالبا به نظر من انسانها نیروهای عجیب زیادی دارن که از چگونگی استفاده از اونها بی خبرن این جور چیزا همیشه من رو شگفت زده میکنه

    پاسخحذف
  25. وووای
    مرسی
    همیشه غبطه ی این رو می خورم که چقدر واسه مطالب بلاگت وقت می گذاری
    تبریک می گم دوست قدیمی

    پاسخحذف
  26. با سلام

    هم اکنون امکان درو ریزی از بلاگفا به بلاگر امکان پذیر است؟

    با تشکر

    پاسخحذف
  27. هیه
    هیه اینجا= ذوق
    مرسی بابت اطلاعات

    پاسخحذف
  28. سلام شهرام عزیز
    ممنون از راهنمایی هاتان و معرفی اینهمه قالب زیبای بلاگر . سعی میکنم ازشون استفاده کنم . فقط یک سوال دارم و اونم اینکه قالب فعلی ام ایراد داره ؟ منظورم اینه که از بقیه مرورگرها بهم ریخته دیده میشه ؟ چون من فقط از فایرفاکس دارم میبینم و موردی نداره ! اگه مشکلی هست دوس دارم گوشزد کنید

    با مهر : صادق

    پاسخحذف
  29. درود بر شما و اهالي محترم هنر و انديشه و دوستان فرهيخته
    با مقاله اي به نام:

    كودك و ادبيات ويژه كودك در پروسه اسلاميزيسيون - نوشته آقاي روح الله كاملي

    به روزم و منتظر نظرات موافق و مخالف شما در باب اين مقوله هستم.

    با احترام
    سروش عليزاده[گل]

    پاسخحذف
  30. سلام

    ممنون آز شما آقای بیطار.

    راستی معنیه بیطار چیه؟!

    به هر حال...

    من بیشتر به دنبال یک فایل آموزشی درباره ی نحوه ی تعویض قالب تو بلاگر هستم.آخه من هر چی قالب عوض می کنم همش می ریزه به هم.هر چقدر هم گشتم نتونستم چیز به در بخوری پیدا بکنم.

    به هر حال فعلا که مشغولم و مطلب نمی نویسم.ولی اگر این درون ریزی رو انجام بدم و بعد از اون نحوه ی تعویض قالب رو هم باد بگیرم شروع می کنم به نوشتن.

    با تشکر از شما

    سامی .

    پاسخحذف
  31. با سلام مجدد.

    بخش قالب که مشکل از من نبود.از قالب بود !!

    مشکل قالبم حل شد.الان فقط بحث برون ریزی هست که توی ورد پرس از بلاگفا درون ریزی کردم.ولی هنوز درون ریزی نشده.ظاهرا ممکنه طول بکشه.به هر حال خیلی ممنونم از راهنمایی هاتون.

    با تشکر

    پاسخحذف
  32. سلام آقاي بيطار
    خيلي وقته آپ نكردين؟نميخواين برگردين
    من مشتاقانه منتظر پست جديد شما هستم

    پاسخحذف
  33. سلام
    اول از همه روز دامپزشک رو بهت تبریک می گم
    یادش تا پارسال پیشها میامدم تو پیج سیصدو شصت و این روز را بهت تبریک می گفتم
    یاد اون عکست که کلاه به سر داشتی ومیون چمن وگلهای سفید دراز کشیده بودی هم بخیر.... راستی بعد از بسته شدن 360 از بهار (شاپلوی)خبری ندارم
    اگر وبلاگی داره بهم معرفی کن
    شاد وسلامت باشی

    پاسخحذف
  34. سلام
    اول از همه روز دامپزشک رو بهت تبریک می گم
    یادش تا پارسال پیشها میامدم تو پیج سیصدو شصت و این روز را بهت تبریک می گفتم
    یاد اون عکست که کلاه به سر داشتی ومیون چمن وگلهای سفید دراز کشیده بودی هم بخیر.... راستی بعد از بسته شدن 360 از بهار (شاپلوی)خبری ندارم
    اگر وبلاگی داره بهم معرفی کن
    شاد وسلامت باشی

    پاسخحذف
  35. سلام
    اول از همه روز دامپزشک رو بهت تبریک می گم
    یادش تا پارسال پیشها میامدم تو پیج سیصدو شصت و این روز را بهت تبریک می گفتم
    یاد اون عکست که کلاه به سر داشتی ومیون چمن وگلهای سفید دراز کشیده بودی هم بخیر.... راستی بعد از بسته شدن 360 از بهار (شاپلوی)خبری ندارم
    اگر وبلاگی داره بهم معرفی کن
    شاد وسلامت باشی

    پاسخحذف
  36. واقعا جالبا به نظر من انسانها نیروهای عجیب زیادی دارن که از چگونگی استفاده از اونها بی خبرن این جور چیزا همیشه من رو شگفت زده میکنه

    پاسخحذف
  37. سلام....پيشاپيش عيدتون مبارك....گرچه زياد فكر نمي كنم اعتقادي داشته باشيد:)

    پاسخحذف
  38. عکس بازیگر نقش حمید عقب افتاده در سریال پنجمین خورشید

    پاسخحذف
  39. بابت سیگار گود فور یو و خوشا به سعادتت اما کلن من به این چیزا یه نقطه هم باور ندارم هرچند که سایت توی کامنتهارو رفتم و کلی هم مدیوم حتی از آب درومدم!

    پاسخحذف
  40. سلام شهرام جان.ممنون از پستت اتفاقا من عاشق این موضوع هستم. چون به قدرت ذهن ایمان دارم.اگه از سای بابا در هند شنیده باشی‌ اونهم اینجوریه و دوست من ۱ماه رفت اونجا بی‌ اونکه اعتقاد داشته باشه با مسخره و جوک رفت ولی‌ وقتی‌ برگشت میگفت خدا که میگن همین بود.تا این حد سرش داغ شده بود.خلاصه دستت درد نکنه.آقا با یه نگاه به آسمون به اون عظمت می‌شه فهمید که این چیزا روی زمین به این کوچیکی عجیب نیست.

    پاسخحذف
  41. سلام.مطالب جالبیوهر چند اسم این آقارو نشنیده بودم اما به این مسائل اعتقاد دارم.و از اینجور چیزا تو همین کانال استار ترکیه دیدم.واقعا جالبه.در مورد سیگار باید بگم یه نوع تلقینه که به خودت دادی.اما علاوه بر اینا خود آدم می تونه با قدرت فکرش خیلی کارا بکنه!! به قدرت فکر ایمان آوردن خیلی جالبه! به هر چی فکر کنی اتفاق می افته.به هر کی فکر کنی یا می بینیش یا همون لحظه خودش زنگ می زنه!! از اینجور چیزا!!
    ام مطالب خیلی عالی بود.دستتون درد نکنه

    پاسخحذف
  42. salam in aghaharo nashnide o nadide boodam ama cris angel nami hast ke chand bar mbc neshoon dadesh oon karesh kheyli doroste

    پاسخحذف
  43. be nazare man adamai vojood daran too donya ke enghad tamarkoz daran ke mitoonan ashya ro ja be ja konan ya masalan kham konan!mesle david kaperfild.vali inke karaye in agha vagheian ya tardasti,bayad barrasish kard.;)

    پاسخحذف
  44. تو انتقال بلاگ موفق شدی یه ندایی بده

    پاسخحذف