امروز که بیشتر از یه ماه از انتخابات گذشته و شرایط کمی آروم تر شده فکر میکنم وقتش رسیده باشه که کمی گله کنم از گروهی از پانترک ها که خودشون رو میلیت چی های آذربایجان میدونن .
این گروه که سرسپردگی شون به روسیه به زمان پیشه وری و نزدیک به صد سال پیش بر میگرده این بار هم که یه کودتای روسی توی ایران طراحی شده بود کاملاً طبق دستورات اربابان روس شون رفتار کردن .
اولین کارشکنی شون رو با مونتاژ و پخش کردن یه کلیپ که توی اون آقای خاتمی به ترک ها توهین میکنه شروع کردن ( آخه یکی نیست بگه احمق ها اگه خاتمی میخواست همچین کاری بکنه همون موقع که رئیس جمهور بود میکرد و چرا نگه داشته الان درست یه هفته مونده به انتخابات بکنه؟ ) بعد وقتی که آقای موسوی به تبریز اومده بودن و مشغول سخنرانی توی باغشمال بودن شروع به شعار دادن و فحاشی علیه خاتمی و فارس ها کردن .


و بعد از اعلام نتایج هم که همه ایران به جوش اومده بود و همه اعتراض کردن این گروه که حق السکوت شون رو از اربابان روس شون گرفته بودن خفه خون گرفتن و هیچ صدایی از تبریز در نیومد . فقط یکی دو روز اولش به خاطر تلاش دانشجو ها ، اعتراضات پراکنده ای توی آبرسان شکل گرفت که اون هم با تعطیلی دانشگاه ها و فرستادن دانشجو ها به شهر های خود شون خاتمه پیدا کرد .
این گروه که سال گذشته به خاطر یه کاریکاتور سوسک تبریز رو به آتیش کشیده بودن این بار در برابر این همه قتل و جنایت حتی جیک شون هم در نیومد و توی سایت های خبری شون هم فقط به مسأله کشتار اویغور های چین بسنده کردن .
من نمیدونم هم وطن ها و فامیل های خودشون توی تهران و بقیه شهرستان ها بیشتر شبیه شون هستن یا اویغور های چین با اون چشم های بادومی شون ؟
امیدوارم مردم حساب این گروه گمراه و تجزیه طلب رو از مردم قهرمان آذربایجان جدا کنن و بدونن که سکوت تبریز به خاطر رضایت مردمش از احمدی نژاد و جنایت های اون نبوده ، به خاطر خیانت های گروه های وابسته به روسیه و لو دادن فعالین تبریز و جو امنیتی شدید تبریز بوده و مردم تبریز هم مثل همیشه همراه و هم دل هموطن های خودشون بودن و هستن


با درود و سپاس فراوان : شهرام







48 نظر:

  1. آآ شهرام خونده شد، به نظر میاد که یکی از پان ها بدجوری عصبانیت کرده، چون معلومه یه چیزی نوشتی که فقط عصبانی بودن میل به فحش خواهر و برادر و اینارو میرسونه والا از منظر تاریخی و سیاسی ، بسیار مخدوش است
    اول اینکه پان ترکیست ها هیچ ربطی به پیشه وری و حکومت ملی آذربایجان ندارند، در ثانی ارتباطی با روس و روسیه هم ندارند و ثالثا فیلم جوک ترکی خاتمی هیچ ربطی به پان ترکیست ها ندارد و اون فیلم توسط عناصر اطلاعاتی تهیه شده و به قصد ضربه زدن به حیثیت اصلاح طلبان در آن مقطع پخش شد، در جریان میتینگ موسوی هم ، جمعیتی که از پان ترکیست ها در سخنرانی حضور داشتند ، نسبت به سبز ها بسیار کم بودند و در آخر اینکه وضعیت انفعالی فعلی تبریز ، ربطی به موضع گیری پان ترکیست ها ندارد، کمی صبر لازم است، حرص و جوش نخور و انرژیتو نگهدار برای روز های آینده

    پاسخحذف
  2. چه بد که شرایط تا این حد.........

    پاسخحذف
  3. شهرام جان سلام
    کجایی تو اقا دلم برات تنگ شده بود.
    کلی می خواستم برات کامنت بزارم اما انگار بسته بودی!
    من فعلن دارم ایران گردی می کنم.جای تو خالی. رشت هم هوا توپ و فصل شنا.
    این شوونیسم بازی ها هم متاسفانه سال هاست که داره کشور رو تهدید می کنه و همیشه هم زمان سردمداران بی لیاقت بیشتر می شه.
    سعی می کنم بیشتر بهت سر بزنم.

    پاسخحذف
  4. سلام شهرام جان

    مطلبت رو خوندم , دلم نیومد با عنوان ناشناس کامنت بگذارم چون سانسور حرف حق همیشه مسخره بوده به نظر من .

    خیلی ها هنوز خواب هستن و دارن به منافعشون میرسن از اتفاقات اخیر

    با آقای اشجاری موافقم انرژی تو نگه دار به وقتش باید ازش استفاده کنی .

    با درود فرماندار عریان آباد

    پاسخحذف
  5. ‫شهرام خان راستش من بی اطلاع بودم از این جریان ولی شنیدم تبریز ها همچی ساکت نبود
    ‫ولی در هر حال من که فکر میکنم ملت ایران نمیخواد حرکتی بکن وگرنه اگه میخواست تا حالا باید یک کاری میکرد این شلوغ ای ها بهترین موقعیت بود برای بر اندازی این رژیم که ماهیت خودشم خوب نشون داد

    sara rampal

    پاسخحذف
  6. سلام مرلین جادوگرت بلاخره تونست اینجا بنویسه
    همین که انقدر اگاهی برام ارزش داره حساب مردم اذربایجان هم از اینا جداست ما همه ایرانی هستیم
    در مورد سوال اصلی که پرسیدی با شرح این وقایع که گفته بودی برام و خوندم میتونم بگم اینا دشمن ملت هستند اما باور کن تعصب کورشون کرده یه عده ادم نااگاه هستند که رفتارشون باعث شده بشن دشمن ملت بدون اینکه خودشون خبر داشته باشن
    مرلین میگه منتظر باش و هدفمند دستان ما با هم به اسمانها نیز میرسد

    پاسخحذف
  7. درود شهران جان
    تحليل ات رو قبول دارم
    چيزي كه بنظرم رسيد اين بود كه ناصر اشجاري طبق هميشه سعي در ماست مالي كارهاي رفقاي تورك ميلتي خودش برآمده
    گويا جديدن ايشون دست گشاده اي در اسناد طبقه بندي شده دارند
    ممنون نيما فرخزاد

    پاسخحذف
  8. با درصدی از گفته هاتون موافقم . من به عنوان یک دانشجو که در اعتراضات دانشگاه تبریز حضور داشتم باید به عرضتون برسونم این میلت چی هایی که شما میگید خیلی کارها کردن که شما روحتون هم خبر نداره . خیلی عذر میخوام و لی شما خیلی یک بعدی به موضوع نگاه کردین . درسته که خائنان زیادی میان اونها وجود داره ولی بعضی از انها میلت چی به معنای واقعی هستند . یه چیز بگم ؟ این انجمن تو دانشگاه افرادش اکثرا ترک های غیر تبریزی هستند و در طول عمر فعالیشون خلیل هوای تبریز و آذربایجان رو داشتند ! جناب اقای شهرام اصلا میدانید دریاچه ی ارومیه در چه وضع اسفباری است ؟ همین انجمن آذربایجان شناسی هست که با ارسال نامه به یونسکو و غیره داره کار رو پیگری می کنه. در ضمن سر اون سوسک هم فقط تبریز نبود که به آتش کشیده شد . شما فیلم هاشو ندید . ارومیه ، نقده ، میاندوآب و ...

    کلا می خوام بگم این میلت چی هایی که الان تو دانشگاه تبریز فعالیت می کنن هم افراد خائن توشون هست و هم افراد با شخصیت که احترام به حقوق دیگران از شاخصه هاشونه . اینا خیلی کارهای مفیدی کردن که شما خبر ندارید . حیف که ما فقط چیزهای منفی رو می بینیم.

    دوست عزیز اونها تو دانشگاه به موسوی فحش ندادن . اگه من اونجا بودم و دوستان من هم جزو اونا بودن من ددیم که اونها با در دست نگه داشتن پلاکارد هایی نظیر " 67 67 جواب جواب " و .. خواستار پاسخ گویی در مورد حوادث سال 67 بودند . اگر چه باز خواسته هاشونو بیان می کردن.

    من با یکی از این میلیت چی ها حرف می زدم . بهش گفتم که شما چرا بعضی وقتها بعضی کارهای اضافه می کنید ؟ برگشت بهم گفت . ما هم ایران رو دوست داریم ولی این کارها فقط مبارزه ی منفی هست . حالا حوصله ندارم بشینیم دلایل مبارزه ی منفی رو بشمرم.

    ولی شما هم یک طرفه رفتید جلو.

    و در آخر ! شما که آتش زدن تبریز رو کار بدی جلوه دادید که توسط میلتچی ها در سال 85 انجام شد ولی حالا انتظار داشتید که سران کانون آذربایجان شناسی ( همان میلت چی ها )
    بعد انتخابات بریزند و تبریز رو اتش بزنند !! در ضمن در تبریز سران اصلاح طلب جرات نکردن و یا به قولی عرضه نکردن از خونه هاشون حتی بیان بیرون !! تو دانشگاه 2 بار تحصن و تظاهرات راه افتاد ولی امان از یک لیدر اصلاح طلب. شما که به اصلاح طلبان می نازید پس چی شد غیرت آذریشون ؟ چرا اصلاح طلبان شیراز و اصفهان آمدند و لیدری کردند ولی اصلاح طلبان " تبریزی " مثل موش تو سوارخ قایم شدند . یک هفته تو دانشگاه هیچ کدومشون رو نتونستیم پیدا کنیم !! پس چی شد ؟؟

    شما می خوایید بقیه برن جلو آتش بزنن ! باتوم بخورن ! دستگیر بشن ! گلوله بخورن و شما هم تو بلاگتون تشکر کنید ازشون که فرین به غیرتتون ؟!

    شما میلت چی ها رو وابسته ی روسیه خواندید . لطفا کاری نکنید که فکر کنم شما هم جیره خوار این دولت هستید ! چون این حرفا رو فقط اونا میزنن ..لطفا حرفی بزنید که عقل آدم بتونه قبول کنه ...

    خلاصه بحثم این بود . میلت چی ها خوب و بد دارند . عدم تظاهرات تو تبریز همش بر می گرده به عدم وجود داشتن لیدر و هماهنگی و هم چنین توطئه دانشگاه در تعطیلی خوابگاه .

    پاسخحذف
  9. آزاد تبریز – حرکت بزرگ اعتراضی بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در دو هفته بعد از انتخابات در حالی صورت گرفت که تبریز بزرگترین غایب این حرکت اعتراضی بود. البته نه تنها تورکهای آذربایجان بلکه کردها، عربها، بلوچها و ترکمن ها نیز در این اعتراضات غایب بودند. حال که کمی از التهاب روزهای پس از انتخابات سپری شده است جا دارد هر چند مختصر به تحلیل علل این عدم حضور ملت های غیرفارس در جنبش اعتراضی ضد حکومت اسلامی بپردازیم.


    سابقه تاریخی

    کسی که اندک معلوماتی در مورد تاریخ معاصر ایران دارد بخوبی می داند که در یکصد سال گذشته آذربایجان و به ویژه تبریز همواره در کانون مبارزات دمکراتیک، عدالت طلبانه و آزادیخواهانه قرار داشته است. جنبش مشروطه اگرچه بعدها از مسیر اصلی خویش منحرف گشت اما در سایه پایمردی مردم تبریز به رهبری انجمن غیبی و سردار و سالار ملی به پیروزی رسید. در جریان انقلاب اسلامی نیز قیام ۲۹ بهمن تبریز بزرگترین ضربه را بر پیکر رژیم پهلوی فارس گرا وارد نمود. تورکهای آذربایجان در کادرهای رهبری گروهها و تشکیلات ضد رژیم حضور تعیین کننده ای داشته اند. آیت اله شریعتمداری بعنوان یک روحانی آذربایجانگرا و ضد ولایت فقیه بیشترین محبوبیت را در آذربایجان داشت.

    پاسخحذف
  10. سهم آذربایجان از این انقلابات

    اگرچه آذربایجان بیشترین مشارکت را در انقلابهای سده اخیر داشته است اما هیچ سود و نفعی از این انقلابها نبرده است. آذربایجان چه در دوران حکومت پهلوی و چه جمهوری اسلامی (اصلاح طلبان و محافظه کاران) مورد ضلم مضاعف قرار گرفته است. اقتصاد و صنعت آن روبه ضعف گذاشته و مظاهر فرهنگی و زبانی آن مورد تمسخر، تحقیر و تبعیض قرار گرفته است. بیشترین جکها و فیلمهای تحقیر آمیز بر علیه آذربایجانیها ساخته شده است. سرمایه گذاری که در استان کرمان در طول دوران سازندگی صورت گرفته است سیصد برابر سرمایه گذاری در استانهای تورک نشین کشور بوده است. سهم آذربایجان از این انقلابها پس روی، تحقیر، تبعیض، زندان و مرگ بوده است. بعلت عدم رسمیت یافتن زبان تورکی این زبان که زبان نزدیک به اکثریت مردم ایران می باشد رو به نابودی گذاشته است.


    رویکرد سیاسیون و روشنفکران فارس به مسئله ملیت ها

    متاسفانه علیرغم تاکید صریح قانون اساسی سیاسیون و روشنفکران فارس، ایران را نه تنها کشوری کثیرالمله نمی دانند بلکه آن را ترکیبی از اقوام و خرده فرهنگها ارزیابی می کنند. علیرغم اعتراض گسترده ملت آذربایجان در خرداد ۱۳۸۵ به این نگرش که در قالب شعار “هارای هارای من تورکم” تبلور یافت، باز هم سیاسیون و روشنفکران فارس با آذری نامیدن آنها قصد کندن این ملت از هویت ملی و زبانی تورک خویش را دارند. رویکرد روشنفکران و سیاسیون فارس به مسئله ملیتها همواره معطوف به سانسور و انکار آنها بوده است.

    پاسخحذف
  11. توهم توطئه علیه ملیت های غیرفارس

    حکومت و تشکیلاتهای سیاسی درون حکومتی و برون حکومتی همواره با دید سوظن به مطالبات ملی ملل غیرفارس نگاه کرده و هرگز توان نگرشی دمکراتیک به این مطالبات را نداشته اند. در حالیکه حق تعیین سرنوشت ملی یک حق دمکراتیک و شناخته شده بین المللی است طرح این حق از سوی نخبگان غیرفارس را معاذل با تجزیه طلبی فرض کرده و در یک اقدامی غیر اخلاقی، علیه حرکتهای ملی صف کشیده اند. استفاده از زبان مادری حق مسلم هر انسان است. در حالیکه تقاضای رسمیت یافتن زبانهای غیرفارس در ایران و به ویژه زبان تورکی معادل با تجزیه طلبی در نظر گرفته شده است. این رویکرد باعث شده که جریانات روشنفکری فارس زبان و تمرکزگرا ضمن سانسور اخبار حقوق بشری در مناطق غیرفارس خشنودی ضمنی خود از بازداشت و شکنجه فعالان هویت طلب تورک و غیرفارس را ابراز دارند.


    سانسور آذربایجان و سایر ملل غیرفارس

    در چند سال گذشته چندین حرکت بزرگ اعتراضی از سوی تورکها و سایر ملل غیرفارس ازجمله اعراب، بلوچها و ترکمن ها بر علیه سیاستهای تبعیض آمیز و تحقیرآمیز رژیم صورت گرفته که با سوظن روشنفکران و تشکیلاتهای اصلاح طلب حکومتی و غیر حکومتی مواجه شده و به شدت سانسور شده اند. قیام سراسری خرداد ۱۳۸۵ که در تبریز و ۲۵ شهر آذربایجان برعلیه سیاستهای تبعیض زبانی و نژادی حکومت احمدی نژاد صورت گرفت شدیدا مورد بی مهری و سانسور قرار گرفت. در صورتیکه دهها نفر کشته، صدها نفر مجروح و هزاران نفر روانه زندان شدند عمده خبرگزاریهای و سایتهای خبری در قبال آن سکوت کردند. هیچ جریان روشنفکری و سیاسی در مقابل این خشونت های رژیم موضع گیری نکرد. حتی یک تجمع یکصد نفره به نفع آذربایجان در هیچ جای ایران ترتیب داده نشد. هیچ سایت اصلاح طلب خبری در خصوص جریانات آذربایجان منتشر ننمود. همایش اعتراضی میلیونی قلعه بابک بایکوت و تحریف شد. صدای هزاران تورک هویت طلب شنیده نشد. دانشجویان هویت طلب آذربایجانی در سلولهای انفرادی مورد شدیدترین شکنجه ها قرار گرفتند. تنها در یک میهمانی افطار در تهران بیش از بیست روشنفکر آذربایجانی دستگیر شد و صدها تن در تظاهراتیکه بمناسبت روز جهانی زبان مادری صورت گرفت بود بازداشت شدند و هیچ روشنفکر فارس و تمرکز گرا به نفع این جنش مدنی آذربایجان و برعلیه سیاست سرکوب رژیم موضعگیری ننمود. مقالات روشنفکران و نخبه های آذربایجانی سانسور گردید و بجز یکی دو سایت چپ گرا هیچ سایت اصلاح طلب آنهارا چاپ ننمود.

    پاسخحذف
  12. سکوت نشانه بی اعتمادی

    آنهائیکه نه چشمی برای دیدن و نه گوشی برای شندین دارند، نمی توانند سکوت تبریز را تفسیر کنند. سکوت تبریز نشانه بی اعتمادی به جریانات اصلاح طلب و دمکراتیک در تهران می باشد. سکوت تبریز پاسخی محکم به خبرگزاریهائی چون بی بی سی بود که همواره سیاست ضد تورک را در برنامه های خود دنبال می کنند. سکوت تبریز اعتراض به سانسور آذربایجان و چشم پوشیدن از مطالبات برحق آن داشت. دوران حمایت کورکورانه از جنبشهای مبهم سراسری مرکزگرا در آذربایجان بسر رسیده است. بعضی ها فکر می کردند چون موسوی تورک هست حتما تبریز در خط اول اعتراضات خواهد بود اما سکوت تبریز بلوغ سیاسی آن را اثبات نمود. این سکوت نشان داد که صرف تورک بودن دلیل حمایت نخواهد بود. سکوت تبریز نشانه بی اعتمادی به سید خندان و طرفداران آن بود که با ایجاد جوکهای ضد تورکی قصد تخریب آذربایجان را داشتند. این سکوت تا زمانیکه رویکرد اصلاح طلبان و گروههای مخالف درون حکومتی و برون حکومتی تغییر نکند همچنان ادامه خواهد داشت.


    آیا راهی برای جبران وجود دارد؟

    تنها راه برای جبران بی اعتمادی ملت آذربایجان به تهران برسمیت شناختن حقوق ملی آذربایجان از سوی جریانات سیاسی مخالف می باشد. دو حق اساسی و دمکراتیک ملت آذربایجان یعنی” جق تعیین سرنوشت ملی” و “رسمیت یافتن زبان تورکی” بایستی برسمیت شناخته شود. دو حق اساسی که بدون آنها دمکراسی در ایران معنی و مفهومی نخواهد داشت. برسمیت شناختن این دو حق به معنی برسمیت شناختن تجزیه طلبی و فروپاشی ایران نیست. نگرشهای توهم زا بایستی پایان پذیرد. ملت آذربایجان خواهان آزادی و دمکراسی واقعی در ایران است. نوعی از دمکراسی که در آن حقوق ملی و زبانی همه ملل در آن برسمیت شناخته شده و مورد احترام باشد. تشکلهای ملی غیرفارس بایستی بتوانند نمایندگی بخشی از ملت آذربایجان را که برای بدست گرفتن این حقوق مصمم هستند را داشته باشند. قرار نیست هر حزبی لزوما در تهران و به نفع تهران فعالیت کند. ایران فقط تهران نیست. در صورت تایید مطالبات ملت آذربایجان و سایر ملل غیرفارس و رفع سانسور از آنهاست که سیل بزرگ ملل غیرفارس براه خواهد افتاد و دودمان نظام دیکاتوری حاکم بر ایران را برخواهد چید. والا خواهش و تمنای افرادی چون حسن شریعتمداری در صدای آمریکا نیز دردی را درمان نخواهد کرد. بدون تبریز دمکراسی در ایران جایگاهی ندارد و بدون تبریز هیچ جنبشی در ایران پیروز نخواهد شد.

    پاسخحذف
  13. بدون تبریز هیچ جنبشی در ایران موفق نمی شود.

    برای همراهی با تبریزیها باید به حق آنان احترام بگذارید.

    نظرهای قبلی ناشناس را دقیقا مطالعه کنید. "از آزاد تبریز" تا این کامنت را.

    پاسخحذف
  14. باید به عرضتون برسونم همونطور که آقای اشجاری فرمودن پان ترکیستها هیچگاه ربطی به روس و پیشه وری نداشته و ندارد. بهتون توصیه میکنم کمی مطالعه بفرمایید. شهرام جان شما که توی شهر تبریز ساکنید و سر سفره ترکها نشسته اید و میخورید و می آشامید چرا اینقدر ناسپاس؟؟ حداقلش فحش و توهین رو بذارید کنار و مثل یک مرد حرفتون رو بزنید
    تعجب میکنم، سالهاست به مردم غیور ترک همه جوره اهانت شده از طرف فارسها و خصوصا تهرانیها، حالا که دنبال حامی میگردن بخاطر منافعشون مردم آذربایجان شدن هموطن و انتظار حمایت میره ازشون؟؟ چرا؟؟؟
    ترکها فقط یک هدف و یک امال دارن و مستقل بودن هستش. بدلیل اینکه تنها قومی هستن که دارای زبان میباشند. همونطوری که میدونید فارسی که تکلم میکنید زبان نیست و یک لهجه هستش
    به امید آن روز

    پاسخحذف
  15. حضورت در بلاگم واقعا خوشحالم کرد

    پاسخحذف
  16. سلام شهرام خان من از این جریانات بی خبر بودم ممنون از اطلاع رسانیت

    پاسخحذف
  17. سلام.ممنونم که به من سر زدین و بیشتر متشکرم که نظر دادین.
    متاسفانه به دلیل اطلاعات کمم توی این مسئله ترجیح میدم اظهار نظر نکنم...

    پاسخحذف
  18. با سلام
    شهرام خان نمیدونم چرا این پست رو تو بلاگت گذاشتی
    لااقل خودت خوب میدونی که در یکی از پست های آقای اشجاری من و شما مفصل در این مورد بحث کردیم و دلایل این سکوت بزرگ مطرح شد
    احساس میکنم حالا که 360 هم تعطیل شده خواستی با اضافه کردن کمی پیاز داغ از نوع احمق و ... چند نفر اینجا دورت جمع کنی و محفلتو شیرین کنی و گرنه جوابت قبلا داده شده بود
    خوشبختانه تا من اومدم جواب بدم مطالب بسیار کاملی نوشته شد که نیازی به پاسخ من نیست اما ذکر چند نکته الزامی هست
    فیلم توهین خاتمی خرفت به تورکها جعل پان تورکها نبود حاصل حماقت سید تمدنها بود
    اینکه چرندیاتی کوچه بازاری از نوع آخه احمقها ... نوشتی دلیل بی سوادی و بی مطالعه بودن و حماقت فزاینده تو و امثال همفکران تو هست و نه مخاطبانت
    خاتمی این گاف سیاسی رو یه هفته مونده به انتخابات نداد
    ماجرا در دی 86 و در کرمان اتفاق افتاده و از همون موقع هم فیلم دست جناح مقابل بود که یه هفته مونده به انتخابات و با هدف تاثیرگذاری بر رای تورکها از طرف حناح رقیب پخش شد و اتفاقا خیلی هم واقعیه و ملیت چی ها هم نقشی در زمانبندی پخش این فیلم نداشتند اما بزرگترین حماقت خاتمی این بود که عذرخواهی نکرد و موسوی خطایی که مرتکب شد این بود که از احمقی مثل خاتمی اعلام برائت نکرد
    شما با حماقتی مثال زدنی که ناشی از بیسوادی مطلقتون داره تاریخ ظهور پیشه وری که شش دهه از وقوعش میگذره چهل سال به عقب میبری و جریان اعتراضات ملت آذربایجان به کاریکاتور ایران در سال 85 رو پارسال میدونی
    شهرام عزیز دوست احمق سیصد و شصتی من پاراگراف آخرت حاکی از حماقت مفرطت داره
    پاراگراف آخرت منو یاد بیانات امثال احمدی نزاد میندازه
    آخه احمق جون تعریفت از ملت چی و مردم آذربایجان چی هست
    اگه حساب ملت چی و مردم اذربایجان جداست و ملت چی در انزوا قرار داره پس چرا تمام مقدرات سیاسی و فرهنگی آذربایجان به اشاره همین ملت چی ها و با اجرای همان ملت اتفاق میافته
    اگه حساب این دو از هم جدا بود که اصولا باید در تبریز هم اغتشاشاتی میشد و بقول شما ملت چی های در اقلیت که حسابشون از ملت قهرمان جداست نمیبایستی تاثیر گذار میشدند
    نکند تعریف شما از ملت آذربایجان همانند تعریف احمدی نزاد از ملت ایران است؟
    نکند شما هم دچار توهم حماقت شده اید؟
    جملات احمقانه شما در ترکیب گروه های وابسته به روسیه ان هم در تبریز شباهت بسیاری به خزعبلات بعضی ها در مورد گروه های وابسته به اینگیلیس در تهران داره
    نکند شما هم گرفتار نشخوار برنامه های شستشوی مغزی صدا و سیمای خودمان شده اید
    نکند تکرار مکرر دروغ های مضحک شمای درون تهی رو به استفراغ تکرار مکررات وا داشته
    شهرام خان این جریانات میتوانست فرصت تاریخی باشد برای احمق هایی هم ورژن و چند ورژن کمی باسوادتر از شما تا قدر اتحاد رو بدونین تا احترام به حقوق هموطنانتون رو بفهمبن
    ظاهرا حماقت مفرط شما نه تنها سبب فهم و درک ماهیت سکوت آذربایجان نکرد بلکه شما و راسیست هایی همچون شما رو افسار گسیخته تر کرد تا بیشتر لجن پراکنی کنی
    امیدوارم سر عقل بیای و بجای لجن پراکنی برای گرم کردن محفل بلاگ جاهلانه ات کمی مطالعه تاریخ و سیاست روز بکنی
    تو احمق که حرکت ملی آذربایجان رو وابسته به روس قلمداد میکنی هنوز نمیدانی که بزرگترین شعار این حرکت در این سالها محکوم نمودن اتحاد روس و فارس و ارمنی در به خاک و خون کشسیدن تورک های مسلمان در قره باغ و آذربایجان جنوبی بوده است
    یکبار دیگه میگم
    جریانات اخیر باید درسی باشه برای تمام مردم ایران که بدانند بدون اتحاد هیچ اتفاقی نمیافته و اتحاد اتفاق نمیافته مگر در سایه احترام به حقوق تمام ملل ایران و حق همزیستی مسالمت امیز در کنار هم و نه لجن پراکنی ها و قودوخ بازی هایی از نوع این نوشته های بی سر و ته و آسمون ریسمون به هم بافته

    پاسخحذف
  19. بقیه متن از ویکی پدیا در صفحه سید محمد خاتمی:
    http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF_%D8%AE%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C
    در دی 1386 بود خاتمی به همراه آیت‌الله محمدرضا توسلی ، محمود دعایی ، محمد‌علی کریمی ، علی خاتمی، مجید انصاری و اسحاق جهانگیری ، در سالروز زلزله کرمان - که در سال 82 رخ داده بود - به این شهر سفر کرد. فرماندار کرمان که مخالف حضور خاتمی در این شهر بود، پیش از سفر خاتمی، کرمان را ترک کرد تا مجوزی برای ایراد سخنرانی او صادر نکند. اما با وساطت امام جمعه کرمان و زرند، مقدمات سخنرانی وی فراهم شد. خاتمی در حاشیه این سفر به دیدار سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان رفت. سایت خبر آنلاین در این باره چنین گزارش می‌دهد:

    حاضران در جلسه در خلال سخنان خود نسبت به رواج خرافات در فضای دینی مذهبی کشور ابراز نگرانی می‌کنند. به گفته یک شاهد عینی که خواست نامش فاش نشود، خاتمی با بیان اینکه این مسئله آنقدر گسترش یافته که گاهی به ابتذال کشیده شده است، در مورد بی‌سوادی یکی از این افراد به شوخی مطلبی را بیان می‌کند. این فرد بی‌سواد در مزاح خاتمی، یک فرد اردبیلی بود. امام جمعه کرمان نیز در ادامه سخنان خاتمی، شوخی دیگری را مطرح می‌کند که خنده حضار را به دنبال می‌آورد. این فیلم توسط یکی از حاضران در این جلسه گرفته شده بود که دو سال و نیم بعد، یعنی همین یکی دو هفته پیش در برخی سایت‌ها از جمله «هم‌میهن» که از سایت‌های نزدیک به حزب کارگزاران است، منتشر شد.

    پاسخحذف
  20. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  21. بالاخره نظرات باز شد...خیلی وقته سر نزدید....حسابی فعال سیاسی شدید ها!!!
    ما هم که از سیاست به دور!!!

    پاسخحذف
  22. ممنونم از لطف تون
    تبریز آزاد : ممنونم از اطلاعات مفید تون . ولی فکر نمیکنید که تبریز با سکوتش یه فرصت تاریخی رو از دست داد و باعث بد تر شدن شرایط موجود شد؟ فکر نمیکنید که حکومت فعلی هیچ ربطی به فارس و ترک نداره و همون بد رفتاری که با ترک ها میشه با فارسها هم میشه ، و فکر میکنید که تهران پاریس شده؟ این همه قتل و غارت مگه توی تهران نشد؟ اگه این حکومت به قول بعضی ها نوکر فارس ها و دشمن ترک ها بود پس چرا توی پایتخت این همه خون ریخته شد؟ نباید یه جریان رو به دعوای فارس و ترک ربط میدادیم به نظرم
    و در جواب رضا : کاش این همه تنفر رو به جای حمله به هم وطن های خودتون و به خاطر داشتن نظر مخالف شما صرف مبارزه با احمدی نژاد ملعون و رژیم متقلب میکردین .



    با درود و سپاس فراوان : شهرام

    پاسخحذف
  23. دوست عزيز مشابه همين وضعيت در ديگر نقاط كشورمان كه بافت و تركيب قومي متعدد دارند ديده مي شود از جمله در خوزستان نيز كه گروهك هايي با قصد تجزيه كشور تحت عنوان خلق عرب فعاليت هايي مي كنند و اين نوع فعاليت ها كه داعيه ي احقاق مطالبات مدني قوم عرب خوزستان را دارد به جاي اين كه به شكل مسالمت آميز و مدني باشد از راه هاي خشونت بار و تروريستي صورت مي گيرد و عرصه بر فعالان مدني طرفدار حقوق شهروندي اعراب خوزستان دشوار مي سازد . البته در باره ي وابستگي اين گروههاي تجزيه طلب به قدرت هاي منطقه اي شواهدي نيز دردست است .آنها عملا كار مثبتي براي پيشبرد احقاق مطالبات مدني اقوام عرب خوزستان نمي كنند .

    پاسخحذف
  24. arkadaslar keninize gelin lutfen.
    Man be Onvane ye Tabrizi hamishe mokhalefe jodaiye Azariha az Iran hastam va jodai talaba nakhahand tavanest be ahdafeshon beresand, Iran =Tabriz-Tehran-Shiraz-Isfahan-Mashhad-Keraman -Ahwaz-...
    mikhastam turki benevisam faghat khastam hame betonan bekhonan, va az Hameye Irania ajezane khahesh mikonam be hamdighe ehteram bezarim va tohin kardan be hamdighe ro kenar bezarim ta in regim khonkharo beyarimesh paiin. be omide on rooz (Solidarity for Iran)

    پاسخحذف
  25. شهرام جان من هیچ تنفری از تو ندارم
    منو خوب میشناسی
    بیش از دو سال نوشته ها و جدل های لفظی منو با دیگران دیدی
    تو دوست منی هر جا هم که عضوم جزو لیست دوستانم هستی
    من نوشته ام رو با ادبیاتی از جنس ادبیات صاحب بلاگ یا نویسنده مخاطبم هماهنگ میکنم
    تاکید نوشته من در نمایان نمودن حماقتت به نفرت یا چیز دیگری ربط ندارد
    ادبیات نوشته ات وقیحانه بود
    جواب من هم به نوشته وقیحت متاسفانه وقیح بود
    این سبک نوشتار منه که متناسب با نوشتار مخاطبم پاسخ مینویسم
    امیدوارم به دل نگیری
    به جرات میتونم بگم در جامعه امروزی ایران ملت چی های آذربایجانی قوی ترین آنالیزور ها و استراتژیست های موجود هستند
    اگر دقت کنی تمام حرکات و سکنات و حضور و عدم حضورشون بسیار حساب شده و هماهنگ هست
    وقتی شما چنین مبارزان سیاسی رو احمق خطاب میکنید جواب من هم از همان جنس خواهد بود
    بار دیگر میگم امیدوارم این قضایا به جای هار کردن مخالفان حرکت حق طلبانه ملت آذربایجان و دیگر ملل تحت ستم اسیر شوونیسم فارس به شبه روشنفکران این قوم بصیرت لازم برای درک واقعیت های امروز رو بده تا همون ایرانی که سنگش رو به سینه میزنند با حداقل آسیب های ممکن از این مقطع عبور کنه وگرنه مسبب تمام این قضایا چشم هایی خواهند بود که نمی بینند و گوش هایی خواهند بود که نمی شنوند.

    پاسخحذف
  26. ناشناس جان خوب یه پست میذاشتی بیایم اونجا بخونیم!!!!!!!!!

    پاسخحذف
  27. منظور آقا یا خانم ناشناس چیه که میگن فارسی زبان نیست؟پس لابد معده است روده است
    لهجه است؟!!!!!!!!!!!ظاهرا این روزها میشه با یه جمله خیلی راحت و مثل آب خوردن هر چیزی رو زیر سوال برد؟
    زبان فارسی همان زبانی که شهریار شاعر ترک بهترین اشعارش را به این زبان سروده
    من واقعا نمیفهمم منظورشون چیه

    پاسخحذف
  28. سلام
    چی بگیم که درد دلهامون یکی دوتا نیست
    بعضیها میگفتن مرگ بر خامنه ای فرداش رفتن گفتن وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد . پس دیگه خودت تا آخرش برو
    خوشحال میشم بازم به ما سر بزنی
    به امید دیدار

    پاسخحذف
  29. یعنی می خوای بگی جو امنیتی تو بقیه جاها نبوده و فقط تو تبریز بوده؟ من کلن هنوز هم فکر می کنم که از مردم تبریز انتظار بیش از این بود

    پاسخحذف
  30. سال ها دل طلب یاس نو از ما می کرد
    رای دادیم و خدا قسمت ما کیهان کرد!
    به روزم شهرام عزیز

    پاسخحذف
  31. مامان من آبغوره رو قبل سفر داد برامون گرفتن....اما غوره خوردن یه چیز دیگه س!!!!!اونم وقتی کیلو 900 تومان خریده باشی!!!![چشمک][نیشخند]

    پاسخحذف
  32. آقا شهرام من باز هم آپ شدما!!!!
    :دی

    پاسخحذف
  33. بنده هم به عنوان یک تبریزی با شما هم عقیده ام
    این ها چون مثل احمدی نژاد از ارباب روسی دستور می گیرند به هیچ وجه نماینده ملت آذر بایجان نیستند.
    امروز اتحاد در برابر حکومت ظلم ترور و فارس و کرد ولر نباید بشناسد ونمیشناسد.
    در و دیوار و کیوسکها را نگاه کنیم.
    پر از شعار شده است.
    مردم تجزیه طلب نیستند هرچند ملیت و قومیت آذری را دوست بدارند که میدارند و میداریم . ولی لمروز روز اتحاد است.
    اگر این عده در کنار احمدی نژاد و اربابانش بمانند از مردم تبریز جدا خواهند بود....

    پاسخحذف
  34. در ضمن تبریز هم ساکت نبود و این بی انصافیست
    25 خرداد کجا بودید؟

    تا چندین شب الله اکبر شبانه را نشنیدید؟

    پاسخحذف
  35. من اطلاعات زيادی در اين مورد ندارم. اما فكر ميكنم تبريز پروندش سياهتر از اين حرف هاست. يه اتفاقاتی طی سال های گذشته افتاد كه اونايی كه دل و جرات يه كارايی رو داشتن اون موقع هرچی از دستشون بر ميومد انجام دادن. بعدش به تدريج اينا اومدن تك تك يخه‌ی اينا رو چسبيدن و فكر كنم الان كسی دل و جرات كاری رو نداره.

    پاسخحذف
  36. دوست عزیزم قدم عشق : خیلی خوشحالم کردین . اتفاقاً همین 5 شنبه هم شلوغ شده بوده طرف های آبرسان . متأسفانه از اینجا نمیتونم توی پیج تون وارد بشم . اگه لطف کنین لینک تون رو بذارین خوشحالم میکنین



    با درود و سپاس فراوان : شهرام

    پاسخحذف
  37. سلام اون موقع که با یه کاریکاتور سوسک جوونارو به کشتن دادین شما چیکارا کردین!!!!؟که حالا چشاتو بستی دهنتو باز کردی این سکوت در مقابل سکوت شمابود

    پاسخحذف
  38. رئیس جمهوره قلّابی ما آقای احمدی نجس عجب آدم بی‌حیا و بی‌شرمی هست بعد از اینهمه قتل و آدم کشی‌تازه می‌خواد بره سازمان ملل بگه چطور باید قتل عام کرد و رئیس جمهور هم شد. آقای احمدی نجس و پدر نجسترش آیت الله دشمن اسلامی یک روز جواب این جنایاتشون را خواهند داد حالا هرچقدر برند سازمان ملل عر و تیز کنند. مارو باش هزار‌ها سال تمدن را دادیم دست یک خر ، آقای احمدی خره و یک خر رون، آیت الله دشمن اسلامی. می‌خواد بره اونجا بگه در ایران همجنس باز نیست ولی‌نمیگه کون بچها و طلاب گذاشتند همجنس بازی به حساب نمیآید.اول میکننمون بعد میکشنمون، بد از حقوق بشر و حقوق مردم حرف میزنند. ما دیگه چه ملت خره بدبختی هستیم که اینها شدند حاکممون. لا اِلهَ اِلَّا اللّه
    «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»

    پاسخحذف
  39.  . آیت‌الله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
    استقلال یعنی زیر یوغ خارجی نباشیم و آزادی یعنی مردم در اظهار عقیده و بیان آزاد باشند. نه این‌که به محض ابراز نظر مخالفی، کار به زندان و حبس
    چقدر ناراحت کننده است که اشخاصی‌که سی‌سال پیش فریاد می‌زدند استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی  همان اشخاصی‌هستند که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از بین بردند. انشا‌الله خداوند به اینها میفهماند که معانی این  شعارها که دوباره این روزها میشنویم چی‌هست. همین شعار‌هایی‌که انقلاب عزیز اسلامی ما را سی‌ساله پیش به دنیا آورد.

    پاسخحذف
  40. یعنی می خوای بگی جو امنیتی تو بقیه جاها نبوده و فقط تو تبریز بوده؟ من کلن هنوز هم فکر می کنم که از مردم تبریز انتظار بیش از این بود

    پاسخحذف
  41. مامان من آبغوره رو قبل سفر داد برامون گرفتن....اما غوره خوردن یه چیز دیگه س!!!!!اونم وقتی کیلو 900 تومان خریده باشی!!!![چشمک][نیشخند]

    پاسخحذف
  42. آقا شهرام من باز هم آپ شدما!!!!
    :دی

    پاسخحذف
  43. بالاخره نظرات باز شد...خیلی وقته سر نزدید....حسابی فعال سیاسی شدید ها!!!
    ما هم که از سیاست به دور!!!

    پاسخحذف
  44. سلام مرلین جادوگرت بلاخره تونست اینجا بنویسه
    همین که انقدر اگاهی برام ارزش داره حساب مردم اذربایجان هم از اینا جداست ما همه ایرانی هستیم
    در مورد سوال اصلی که پرسیدی با شرح این وقایع که گفته بودی برام و خوندم میتونم بگم اینا دشمن ملت هستند اما باور کن تعصب کورشون کرده یه عده ادم نااگاه هستند که رفتارشون باعث شده بشن دشمن ملت بدون اینکه خودشون خبر داشته باشن
    مرلین میگه منتظر باش و هدفمند دستان ما با هم به اسمانها نیز میرسد

    پاسخحذف
  45. چه بد که شرایط تا این حد.........

    پاسخحذف